Pilates Grund
Under denna kurs lär du dig grunderna i Pilates och får inblick i Pilates filosofi och historia. Vi utgår från grundprinciperna: andning, centrering, kontroll, koncentration, precision, och flytande rörelse. Hela kroppen tränas men tonvikten ligger på ryggraden "hållningsträning" och rörelserna från "Primary Series" utförs långsamt och mjukt. I denna kurs görs rörelserna på matta. Varje klass inleds med med en reflektion över kroppen och avslutas med en avslappning. Vi rekommenderar att du tränar på denna nivå mellan 6-12 månader. Om du har haft en längre paus i din Pilatesträning är detta också en bra nivå för dig. Träningen sker i små personliga grupper och anpassas efter dina förutsättningar och önskemål. Passar utmärkt även för dig med ryggproblematik eller för dig som senior men även för dig som önskar förebygga ryggproblem eller vill få bra hållningsträning. Alla utmanas på sin nivå.

Till kurs info

Pilates Fortsättning
Under denna kurs använder vi även rörelser från "Secondary Series" och utvecklar rörelserna från "Primary Series" genom att använda oss av redskap så som boll (stor/liten), rulle och gummiband. Vi rekommenderar denna kurs efter att du gått grundkursen minst 6 månader och känner dig trygg i det. Varje klass inleds med centrering/reflexion och avslutas med en avslappning. Träningen sker i små personliga grupper och anpassas efter dina förutsättningar och önskemål.

Till kurs info